Pages

Monday 30 November 2020

Hari akhir November 2020

Rindu pada ruang ini 
 

Bismillahirahmanirrahim 


Hari ini hari akhir bulan ini 

Sungguh bulan ini banyak yang berlaku 

Banyak emosi yang saya akur 

Banyak juga yang keluar dari terbuku 


Hari ini saya keliru 

Fikir dan emosi diganggu

Tidur tak menentu, sedih tak berair mata seperti selalu 


Hari ini saya ingin bermimpi 

Agar esok semua yang diimpi jadi realiti 

Menghadap hari yang tidak pasti 


Esok bulan baru 

Bulan akhir di tahun ini 

Sungguh 2020 itu lain 

Tahun aneh sebelum hidup bertukar 30 


Bulan akhir saya ingin guna sehabis baik 

Supaya boleh ubah 

Ubah kepada kebaikan 

Ubah kepada ketaatan 

Ubah kepada fokus 

Ubah untuk 2021 


Banyak lagi yang mahu dicapai 

Walaupun nampak seperti sukar tergapai 

Tuhan jangan kau tinggal saya 

Atau saya jauh darimu

Kerana hanya kau yang saya perlu dan ada 

Untuk meniti hari yang tidak diduga

Kerana hidup didunia yang seketika ini 

Terasa lama bila tidak buat apa-apa. 


p/s:

Moga saya istiqomah dengan jalan yang dipilih 

Moga dimurahkan rezeki untuk menggembirakan keluarga dan orang lain 

Moga impi dan cita jadi realiti 

Moga boleh memberi dan terus lupa 



No comments:

Post a Comment