Pages

Wednesday 15 June 2011

kafarah dosa


Assalamualaikum Warahmatullahi wabarakatu 


 

Hari ni masuk hari ketiga diri ini kurang sihat... Hari ni baru ambil keputusan nak jumpa Dr. Tadi masa jumpa Dr, dia kata saya kena jangkitan pada tekak yang mengakibatkan kawasan tersebut merah dan bengkak. Bukan hanya sakit tekak, saya juga menghadapi masalah hidung tersumbat sebabnya tak dapat dikenal pasti. Dr kata mungkin ada kena mengena dgn sakit tekak. Lagipun semua ini adalah petanda awal nak kena demam. Sungguh saya ni jenis yang susah nak demam tapi kalau sekali demam teruk. Boleh membawa ke hospital tahap suhu kepanasan.

Seperti biasa bila anda ke klinik confirm dr bagi ubat. Ubatnya dah la sekian tapi saya ni bukanlah suka nak makan ubat. Harap - harap semua ini hanyalah kafarah dosa yang Allah nak berikan kepadaku. Ya Allah ampunkan segala dosaku dan berikanlah aku kekuatan untuk menempuh kafarahmu ini.

Kesimpulannya, jangan hanya di waktu sakit sahaja baru nak ingat Allah... Sematkan cinta pada Allah setiap masa, begitu juga cinta pada Rasul-Nya serta kedua ibu bapa kita :) 


nota kaki: sabar itu penting diwaktu kesakitan ...







No comments:

Post a Comment