Pages

Wednesday, October 12, 2011

cupcake


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatu.. 


Bismillahirahmanirahim... Alhamdulillah di beri kesempatan mengupdate blog ini :) dalam kesibukan kelas, assignment dan convest 2011 saya bisa meluangkan masa menarikan jari di keyboard untuk mengemaskini blog yang hampir bersawang ini. Syukur ke hadrat ilahi kerana sudah 3 program convest berlalu dengan berjaya dan tinggal tiga sahaja lagi untuk berakhir convest 2011.. 

pada hari ahad yang lalu tiba-tiba terfood craving.. ternampak chocolate cupcakes yang mengiurkan menunggu untuk dimakan. Pada mulanya saya teragak-agak untuk membelinya tetapi tiba-tiba lalu seorang senior dan dengan spontan diri ini berkata belanja saya boleh??? saya menyatakan sedemikian secara sengaja untuk melihat apakah reaksi beliau.. Tiba-tiba dia suruhku memilih satu ... Sungguh baik hati seniorku yang membelikan untukku itu.. Moga Allah sentiasa murahkan rezeki beliau. Susah untuk diriku meminta orang belanja dan sekali buat jadi.. Barangkali rezeki saya tika itu.. Syukran senior SRC :) Chocolate itu keperluan dalam hidupku :)

Di saat ini diri ini terus teringat kata-kata kak izzah senior dari kelas CT dan PS... Makanan mahupun minuman itu bukanlah yang mengeyangkan kita tetapi iman kepada Allah yang membuatkan kita kenyang. Oleh itu cara-cara untuk sentiasa kenyang adalah dengan memulakan makan dengan bismillah dan doa makan dan akhiri dengan Alhamdulillah dan doa selepas makan :)

" Orang yang berbudi dia adalah orang yang paling bahagia di dunia dan sentiasa gembira dengan hidup. Dia akan menggembirakan hati mereka yang susah. Mereka insyaAllah di doakan sentiasa dirahmati Allah dan di beri rezeki yang melimpah ruah dan dikongsi bersama :)

nota kaki: tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima... renung-renungkan dan selamat beramal :)

No comments:

Post a Comment