Pages

Tuesday, December 20, 2011

hati resah



Bismillahirahmanirrahim ...

wajah mama tersayang tika menunggu flightku ke Maghribi

Sejak semalam hatiku rasa resah dan tak tenang. Seakan ada sesuatu yang berlaku tetapi tak tahu apa perkara itu. Dari bangun tidur sampai ke kelas sampai ke katil semula.. rasa tak tenang. sehinggakan atuk @ Prof Kopanski dapat membaca rasa hatiku yang serba tak tenang. Serba tak kena segala sesuatu. Ku cuba kuatkan hati dengan zikrullah.. berfikiran positif dan pelbagai lagi ..... Alhamdulillah kurang sedikit kegusaran dijiwa. Sejam kemudian diri ini terima message dari kakak yang menyatakan
" salam adik, just to inform mama kena sengat lebah lagi dan kali ni mama kena sengat kat kaki"

AllahuAllah sehabis sahaja aq habis membaca message yang dikirimkan itu hatiku rasa seakan retak seribu. Sungguh mungkin Allah ingin tunjukkan padaku sepanjang hari adalah kesakitan yang mama alami. Sungguh ingin sekali terus pulang ke rumah berjumpa dengan mama. Petang semalam mama ada telefon dan waktu itu mungkin belum terkena lagi sengatan tetapi sepanjang malam aq tidak tahu.. Mama tidak menelefonku lansung. Ya Allah adakah aq ini anak yang tidak bertanggungjawab?

Risau mash menyelubungi diri. Hari ini kalau berkesempatan aq ingin pulang. Pulang menatap wajah Mama ku yang paling ku sayang. memikirkan yang esok aq punya kuiz terpaksa menangguhkan hasrat itu. InsyaAllah usai kelas history of Malaysia 1 aq akan terus pulang. Walaupun ada 3 ke 4 jemputan dan program untuk dihadiri malam itu, aq akan tetap pulang kerana aq jantung hatiku mama sedang menanti di rumah . Aq ingin pulang! maaf keluarga itu keutamaanku!

Doaku buat mama :

"Ya Allah kau kuatkanlah mamaku dalam menghadapi ujianmu , moga ujian yang kau berikan itu adalah kafarah dosa baginya untuk sentiasa mengingatimu. Moga mama sentiasa tabah dalam menghadapi dugaan-Mu ya Allah. Ampunilah dosa-Nya dan rahmatilah dia Ya Allah. Sesungguhnya aq sangat menyanyangi-Nya ya Allah"

Ya Allah ampunkan juga daku hambamu yang lalai dan alpa ini. Maafkan aq yang banyak berdosa padamu. Jadikanlah aq anak yang solehah dan sentiasa patuh pada kata-kata mama dan babaku ... ya Allah hanya kau tempat aq memohon dan kau tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang..


nota kaki: Saya sayang mama saya!! 

No comments:

Post a Comment