Pages

Thursday 28 July 2011

nuha si kecil yang dirindui

bismillahirahmanirahim....
si kecil diatas namanya nuha. kanak-kanak yg paling kurindui sejak meninggalkn bumi andalusia. saat pertama ketemu dgnnya tika membuat lawatan di kementerian luar maghribi bersam ibunya. mulai dari saat itu saya selalu ingin memegangnya dan rapat dgnnya.. saat pertama bertanyakan nama si kecil ini kpd ibunya, si ibu membls dgn bertanya semula padaku dalam surah taha ayat mana mengandungi perkataan nuha...
saya tertunduk malu lalu ibunya menjwb dalam surah toha ayat 9...si ibu membaca ayat penuh kpdaku..
saya sangat terkesima dgn si ibu... menurut sahabat-sahabat beliau,beliau adalah hafizah.. sungguh lunak suaranya... ingin sekali saya contohi si ibu...
sepanjang program saya tidak melepaskan peluang untuk memegang beliau.. dan selepas program tika kami di fez kami menginap di rumah ibubapa si kecil ini... se isi keluarga sabar menanti kami datang ke rumah mereka... sesampai kami tika itu suhu adalah sekitar -4. .. kami dihidangkn kuskus... ena sekali dimkn tika itu...
kemesraan dan hospitality yg diberikan keluarga nuha akn tetap dikenang... ibu nuha selalu memberitahu nuha saya datang dgn berkata nuha sadiqoti..
didoakan semoga si kecil ini membesar dgn baik serta menjadi wanita Islam yg terbaik dan menjadi anak solehah dan wanita solehah... harap kita akan dapat bertemu lagi...

p/s: kalau ada kesempatan dan diizinkan Allah mahu sekali saya berjumpa dengannya semula... sayang rindu dariku di Malaysia
Published with Blogger-droid v1.6.9

No comments:

Post a Comment