Pages

Tuesday 7 June 2011

saya, mereka dan maghribi


Sejak dari niat pertama,
saya pasti mereka ini insan yang akan saya bermusafir bersama, 
berkongsi suka dan duka,
tatkala berjauhan dengan keluarga. 

Insan - insan diatas yang ku panggil abang dan kakak,
banyak memberi tunjuk ajar kepadaku untuk berdikari,
walaupun tempohnya pendek,
tetapi pengalaman dan pelajaran yang diperoleh melangit tinggi.

Setiap saat bersama mereka amat bernilai, 
perjalanan yang panjang terasa pendek,
pabila hati rindu pada keluarga dihiburkan dengan lawak jenaka
dan paling tidak dapat dilupakan teka - teki ikan paus!
bisa membuat sesiapa sahaja yang mendengarnya tersenyum. 

Kalau diberi peluang bermusafir lagi, 
ingin saya pilih kumpulan ini untuk bersama,
mengali pengalaman di dunia luar. 

Walaupun majoriti insan - insan ini sudah tamat pengajian 
dan punya aras hidup masing-masing
ku harapkan kenangan yang diukir tidak dilupa 
terpahat diminda dan hati selamanya. 

istimewa buat insan-insan yang bermusafir denganku ke negara orang 
dari kiri atas : Syed Kamil , Abg Wasif, Abg Fahmi,Adli Zakuan, Abg Halim
dari kiri bawah : Kak Hafizah, Kak Lina, Kak Naheed, Kak Balqis,Zara dan diriku Amirah Shahrin

tulus ikhlas dari adikmu,
Nuramirah Shahrin


*nota kaki : betul kata Rasulullah SAW untuk kenal sahabat kita, kita perlu bermusafir bersama dan alhamdulillah Allah temukan saya dengan orang yang baik untuk bermusafir dengan. Moga kakak2 dan abang2 berjaya dalam hidup insyaAllah ... Ameen thumma amin...  Kenangan Morocco 2011 takkan dilupa :) 



No comments:

Post a Comment